"
Jest to różnica naliczeń i wpłat. Jeśli kwota naliczeń jest większa od kwoty wpłat, saldo wykazuje zaległość, w odwrotnym przypadku widnieje nadpłata.
Zapłatę widać po wczytaniu przez dział księgowy wyciągu bankowego, czynność ta w naszej firmie odbywa się w każdy poniedziałek. Na portalu mieszkańca w zakładce saldo widać datę ostatniego wprowadzonego wyciągu.
Saldo mogą Państwo samodzielnie sprawdzić logując się do strefy mieszkańca, będąc już zalogowanym należy wybrać zakładkę saldo.
Nota odsetkowa jest to naliczenie odsetek z tytułu opóźnienia w uregulowaniu opłaty.
Naliczenie inaczej opłata miesięczna jest to suma zaliczek na fundusz eksploatacyjny (administracyjny), remontowy oraz media.
Rozliczenie z kolei jest porównaniem naliczonych zaliczek za media (zawartych w opłacie comiesięcznej) z faktycznym zużyciem mediów (na podstawie odczytów liczników). Może wykazywać kwotę do zapłaty (jeżeli koszt zużytych mediów przewyższył naliczone zaliczki) lub kwotę do zwrotu (jeżeli naliczone zaliczki przewyższają kwotę zużytych mediów). Rozliczenie NIE jest stanem salda. Rozliczenie NIE weryfikuje, czy zaliczki zostały opłacone.
Rozliczenie dokładnie wyjaśnione jest w pliku pt. „Jak czytać rozliczenie zużycia mediów”.
Numer mieszkania znajduje się po lewej stronie nad zestawieniem świadczeń składających się na opłatę miesięczną.
Stawki naliczane są na podstawie uchwał podjętych przez Wspólnotę Mieszkaniową oraz w oparciu o aktualne stawki za media (z faktur kosztowych).
Strata jest to różnica na wskazaniu licznika głównego mierzącego zużycie ciepła na nieruchomości i sumy z liczników mieszkań.
Stała CO jest to opłata niezależna od zużycia, wchodzi w nią w zależności od nieruchomości opłaty za utrzymanie kotłowni, konserwację, czy też dystrybucję ciepła do budynku.
Strata na wodzie, analogicznie do straty na CO jest to różnica na wskazaniu licznika głównego mierzącego zużycie wody na nieruchomości i sumy z subliczników lokali.
Woda do podgrzania to zimna woda doprowadzona do budynku, która zostaje podgrzana. Podgrzanie wody to koszt za ciepło zużyte w celu podwyższenia temperatury wody.
Odczyt jest to wskazanie licznika na konkretną datę, zużycie jest to różnica wskazań pomiędzy odczytami.
Numer konta znajduje się na każdym zawiadomieniu, które do Państwa wysyłamy oraz po zalogowaniu się do strefy mieszkańca.
Wynika to z charakteru oraz możliwości oprogramowania, które stosujemy. Na zawiadomieniach o opłacie miesięcznej, w przypadku istnienia na Wspólnocie indywidualnych subkont, widoczny jest właśnie ich numer. Na pismach windykacyjnych i notach odsetkowych widnieje główny numer konta Wspólnoty.
Z regulaminu rozliczania mediów Wspólnoty Mieszkaniowej.
Czas na wykonanie rozliczenia nie jest tożsamy z zakończeniem okresu rozliczeniowego, termin na jego wykonanie jest również określony w regulaminie.
Formularze wysyłane są mailowo bądź pocztą tradycyjną przez Zarządcę z prośbą o oddanie głosu. Możliwość zagłosowania istnieje również za pomocą strefy mieszkańca.
Na portalu można samodzielnie, w każdym momencie sprawdzić stan salda, wysokość opłaty miesięcznej, odczyty liczników, wyniki ostatnich rozliczeń mediów. Można również za pomocą portalu oddać swój głos pod uchwałami Wspólnoty. Dodatkowe informacje jakie mogą Państwo tam znaleźć to wszelkiego rodzaje komunikaty przekazywane od Administratora.
W tym celu należy na górze strony wybrać baner STREFA MIESZKAŃCA, po przekierowaniu należy wpisać login i hasło udostępnione listownie bądź mailowo przez Administratora (w zależność od wyrażenia zgody na kontakt mailowy)
Hasło do strefy mieszkańca można odzyskać samodzielnie. Poniżej instrukcja:
SAMODZIELNE ODZYSKIWANIE HASŁA
Aby odzyskać hasło należy wejść na stronę tww.pl – zakładka strefa mieszkańca – nie pamiętam hasła- podać nr Login LokaleNet – podać e-mail do kontaktu (ten który jest wpisany jako kontaktowy dla lokalu).
Nr Login LokaleNet (czyli Identyfikator) jest podawany na każdym zawiadomieniu typu naliczenie/rozliczenie/stan rozrachunków.