W razie poważnych awarii poza godzinami pracy biura
(8:00 – 17:00 w dni robocze)

Zarządzanie Kamienicami

Nasza firma posiada poparte sukcesami, bogate doświadczenie w pozyskiwaniu źródeł finansowania remontów zabytkowych kamienic oraz w przeprowadzaniu prac remontowych i inwestycyjnych pod nadzorem konserwatora zabytków. Potrafimy sprostać zarówno wysokim oczekiwaniom właścicieli, wspólnot jak i skomplikowanym uwarunkowaniom prawnym nieruchomości.

Dążymy do realizacji usług zarządzania wynajmem oraz administrowania w sposób nowoczesny i kompleksowy. Dbamy o wizerunek nieruchomości, optymalizujemy koszty, kładziemy nacisk na wzrost przychodów z nieruchomości.

Dzięki profesjonalnej kadrze oraz wykorzystaniu narzędzi realizujemy usługi na najwyższym poziomie, a plany osiągamy sprawne i efektywnie. Programy komputerowe usprawniają przepływ informacji i pomagają nam w prosty sposób wykonywać wszelkie rozliczenia. Stały dostęp do aktualnych danych sprawia, że nasze działania są ze sobą skoordynowane oraz skrupulatnie udokumentowane.

Zapoznaj się z naszym zakresem usług

Zarząd kamienicy współwłasnościowej
  • Sporządzamy analizę możliwości obniżenia kosztów obsługi nieruchomości oraz zużycia energii.
  • Zapewniamy częste wizyty zarządcy na terenie nieruchomości, co gwarantuje stały nadzór stanu technicznego budynku oraz kontrolę jakości usług wykonywanych na jego terenie przez firmy zewnętrzne.
  • Prowadzimy książkę obiektu budowlanego.
  • Sporządzamy lub zlecamy sporządzenie dokumentacji budynku odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami prawa.
  • Przygotowujemy i realizujemy plan gospodarczy.
  • Regularnie w formie sprawozdania raportujemy bieżące działania realizowane w ramach umowy o zarządzanie.
  • Proces obsługi wszystkich nieruchomości realizujemy przy wykorzystaniu nowoczesnego oprogramowania (Profesal, Lokale MMSoft, COMARCH Optima).
  • Podpisujemy i negocjujemy umowy z dostawcami mediów, firmami konserwatorskimi, telekomunikacyjnymi, sprzątającymi, ubezpieczeniowymi oraz bankami.
  • Przechowujemy, zabezpieczamy i archiwizujemy dokumenty nieruchomości.
Zarząd kamienicy – Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Zwołujemy, organizujemy i prowadzimy zebrania Właścicieli mieszkań.
  • Przygotowujemy uchwały Wspólnoty Mieszkaniowej oraz zbieramy głosy Właścicieli. Wykorzystywany przez nas program komputerowy (LokaleNet) umożliwia oddawanie głosów pod uchwałami za pośrednictwem Internetu.
  • Zarówno Zarządowi, jak i Właścicielom lokali zapewniamy pełny dostęp do informacji na temat funkcjonowania Wspólnoty.
  • Stale monitorujemy, a w razie konieczności windykujemy, zobowiązania finansowe należne Wspólnocie Mieszkaniowej.
https://tww.pl/wp-content/uploads/2017/05/DSC07440-1.jpg
https://tww.pl/wp-content/uploads/2020/10/Untitled-design-13.jpg
Zarządzanie najmem
  • Aktywnie i skutecznie poszukujemy najemców zarówno dla lokali usługowych jak i mieszkalnych
  • Administrujemy umowami najmu, prowadzimy rozliczenia z najemcami.
  • W razie konieczności dochodzimy należności poprzez prowadzenie procesu windykacji.
  • Systematycznie raportujemy Właścicielom podejmowane działania oraz stan rozliczeń z najemcami.
Obsługa remontów i inwestycji
  • Pozyskujemy środki finansowe na przeprowadzenie remontów, prac konserwatorskich i modernizacji.
  • Przygotowujemy plany remontowe wraz z preliminarzem kosztów.
  • Kompleksowo koordynujemy prace remontowe oraz procesy inwestycyjne.
  • Utrzymanie czystości
  • Obsługa techniczna
  • Obsługa księgowa i finansowa
  • Obsługa prawna
  • Nadzór okresu rękojmi i gwarancji
  • Ubezpieczenie budynku
  • Reprezentacja
  • Rekomendujemy wybór odpowiedniej firmy odpowiadającej za wykonywanie prac porządkowych.
  • Nadzorujemy należyte utrzymanie czystości części, do których mają dostęp wszyscy mieszkańcy.
  • Czuwamy nad jakością usług wykonywanych przez firmy sprzątające.
  • Przygotowujemy optymalną „deklarację śmieciową”.
  • Zapewniamy gotowość pogotowia awaryjnego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W razie awarii pogotowie usunie usterkę lub zabezpieczy budynek ograniczając rozmiar szkody.
  • Zlecamy i nadzorujemy wykonanie obowiązkowych kontroli budynku i jego instalacji przewidzianych przez przepisy prawa budowlanego. Realizujemy zalecenia pokontrolne.
  • Stale czuwamy nad stanem technicznym nieruchomości.
  • Koordynujemy prace remontowe, przeprowadzamy przetargi w celu wybrania najkorzystniejszego wykonawcy.
  • Usuwamy usterki ujawnione w czasie eksploatacji budynku.
  • Kompleksowo obsługujemy procesy inwestycyjne od etapu koncepcji poprzez uzyskiwanie stosownych zgód i uzgodnień, przygotowanie projektów i kosztorysów oraz wybór wykonawcy aż do realizacji i odbioru prac budowlanych.
  • Zapewniamy pełne wsparcie wyspecjalizowanego w obsłudze nieruchomości działu księgowego będącego integralną częścią naszej firmy.
  • Dla nieruchomości możemy prowadzić pełną księgowość. Takie działanie gwarantuje przejrzystą i rzetelną rachunkowość.
  • Śledząc na bieżąco finansowe i podatkowe działania Państwa firmy, w razie potrzeby zasugerujemy skorzystanie z usług kwalifikowanego doradcy podatkowego.
  • Prowadzimy rozliczenia finansowe przez indywidualny rachunek bankowy założony na potrzeby bieżącej obsługi Wspólnoty Mieszkaniowej.
  • Obsługę finansowo-księgową nieruchomości prowadzimy korzystając z oprogramowania Comarch ERP Optima i MM Soft lokale.
  • Elektroniczny przepływ i przechowywanie dokumentów w naszej firmie jest możliwy dzięki platformie SaldeoSMART. Każdy zainteresowany może otrzymać wgląd w swoje dokumenty z każdego miejsca z dostępem do internetu.
  • Nasi specjaliści posiadają aktualną wiedzę na temat obowiązujących przepisów prawa, na bieżąco analizują zmiany oraz uczestniczą w szkoleniach.
  • Prowadzimy rozliczenia finansowe przez rachunek bankowy założony na potrzeby bieżącej obsługi kamienicy.
  • Stale współpracujemy z kancelariami prawnymi, które reprezentują naszych klientów przed sądami i organami administracji państwowej i samorządowej.
  • Organizujemy konsultacje w sprawie sporządzania pozwów, pism procesowych i prowadzenia spraw zgodnie z interesem Właścicieli.
  • Prowadzimy procesy windykacji wobec podmiotów mających zaległości w regulowaniu należności.
  • Nadzorujemy realizację zobowiązań gwarancyjnych oraz wynikających z rękojmi wobec wykonawców i deweloperów. Nasi doświadczeni inżynierowie budowlani kontrolują sposób usuwania usterek.
  • W razie konieczności egzekwujemy wywiązanie się wykonawców i deweloperów z zobowiązań na drodze postępowania sądowego.
  • Pod koniec okresu rękojmi wykonujemy przeglądy, których protokół stanowi podstawę dalszego egzekwowania usuwania usterek przez firmy budowlane.
  • W celu wybrania optymalnego wariantu ubezpieczenia nieruchomości, analizujemy różne opcje ubezpieczenia i przygotowujemy zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych. Dzięki ubezpieczeniu w jednym pakiecie wszystkich zarządzanych nieruchomości otrzymujemy konkurencyjne warunki. Ubezpieczenie obejmuje także wykup polisy OC.
  • Na podstawie udzielonego pełnomocnictwa reprezentujemy właściciela przed osobami fizycznymi i prawnymi, urzędami państwowymi, organami administracji samorządowej, pocztą, bankami.

Najważniejsze korzyści, jakie uzyskują nasi klienci współpracując z nami to:

wsparcie zarządców nieruchomości doświadczonych w pozyskiwaniu środków finansowych na remonty i modernizacje,
obsługa finansowo-księgowa realizowana przez zespół, który jest integralną częścią naszej firmy,
przejrzystość wszelkich prowadzonych przez nas działań poparta raportami i sprawozdaniami,
częste wizyty zarządcy w budynku, które gwarantują bieżącą kontrolę nieruchomości na najwyższym poziomie.

Korzystamy z oprogramowania ułatwiającego:

  • kontakt z klientami (CRM - Customer Relationship Management),
  • planowanie i zarządzanie zasobami klientów oraz własnymi (ERP - Enterprise Resource Planning),
  • planowanie i realizację remontów, napraw i przeglądów okresowych (CMMS - Computerized Maintenance Management System),
  • a także prawidłową sprawozdawczość finansowo-księgową.